Vakantie El Gouna Egypte

5 februari 2018 - El Gouna, Egypte

Op 3 febr vertrokken om 4 u naar Schiphol voor de vakantie naar Egypte.Om 5.30 geland in Hugarda waar we eerst een visum moesten kopen. Dus in de rij. Daarna door de paspoortcontrole weer in de rij en daarna nogmaals controle.Uiteindelijk na een bustocht van 45 min aangekomen in El Gouna . Het is een prachtig hotel in een prachtige oase van groen ,en dat midden in de woestijn. 5 zwembaden verschillende restaurants enz. Na een heerlijk douche zijn we gaan eten en daar troffen we mensen waar we gezellig mee hebben gebabbeld. Deze mensen waren hier voor de 4 e keer en namen ons mee naar een gezellige bar waar we heerlijk een Irish koffie hebben gehad en gin tonic zodat het best wel weer laat werd. Ze hebben ons de weg terug gewezen want het is hier erg groot. Heerlijk geslapen.

4 febr. Na een geweldig ontbijt werden we door de hotelmanager uitgenodigd voor een rondleiding  en allerlei uitleg. Daarna zouden we bij het zwembad gaan liggen. We hadden ons net geïnstalleerd toen er iemand aankwam die vroeg of wij een schoonheidsbehandeling wilden ondergaan. We dachten laten we eens gek doen en we hebben ons heerlijk laten verwennen. We hebben allebei nu een heel zacht babyhuidje en mogen dit vrijdag nog een kaar laten doen. De rest  van de dag geluierd.

5 febr. Na een heerlijk ontbijt nog lekker  geluierd in de zon. Daarna hebben we meer een bootje met nog een vreemd echtpaar een tocht gemaakt door de lagune van el Gouna. We hebben ons lekker zitten te vergapen aan al die luxe grote boten die daar liggen,en van al die grote villa,s. Het was erg leuk. Daarna nog even zonnen en s,avonds weer naar ons stamcafé voor irish koffie en een coctailtje.

6 februari

Vanmorgen zijn we naar El Gouna geweest. Een leuk dorpje met veel leuke winkeltjes.

Van een Egyptische kunstenaar een hangertje gekregen waar hij mijn naam in gegrafeerd heeft en een kevertje dat ook erg bekend is in Egypte. S,middags geluierd. S,avonds na ons bezoekje aan de kroeg om 22 u naar de bioscoop gegaan  dit was een nieuw complex . We hebben de film the  Dakerst ours van Winston Churchill gezien. We waren met z,N tweeen in een enorme zaal.

7 febr,

De hele dag geluierd. Prachtig weer aan de lagune gelegen. Aan het eind van de middag zijn we met de tuktuk naar de ja htha en gegaan .

10C65A5A-F6D9-4EDD-A9FA-B023983EDFBD

Daar een klein bootje gekocht. Haha.. S,avonds weer naar de kroeg en we hebben een leuke show gezien.

8 febr.

We hebben iets stoers gedaan. We zijn met een quad de woestijn in gegaan.Het was prachtig. We kregen eerst een hoofddoek om om ons tegen het zand te beschermen we waren echte Arabieren.Eerst even een rondje rijden (best spannend) en toen op pad.Het viel eerst niet mee want het is zand en geen weg. Het eerste uur heb ik weinig van de omgeving gezien. We zijn bij een bedoeïenen hut geweest daar hebben we thee gedronken. Daarna hadden we geregeld stops onderweg en de gids legde verschillende dingen uit.Het was prachtig. We hebben de zon zien ondergaan geluisterd naar de stilte en echo geroepen . Indrukwekkend Toen de zon onder was maakte de gids een vuurtje en hij had onderweg kruiden geplukt en daar kregen we thee van. Erg leuk.Maar het was ondertussen pikdonker geworden en we moesten nog terug,dat was best heftig. In het donker over stenen en heuvels en best nog wel heftig.Maar we hebben het wel gedaan en we. Voelden ons super stoer.

19C4F594-AEB8-4F70-A497-F4060CDC465E 3C10B8D9-9501-49CA-9222-96FA4B9AE1ADWoestij

9 febr. Na zo,n heftige dag was het uitrusten en hebben we lekker geluierd in de zon.s,morgens nog even onze schoonheidsbehandeling gedaan, heerlijk.

S,avonds ons gebruikelijke Irish koffie en drankje.

10 febr we maken ons weer op om naar huis te vaan. We hebben begrepen dat het vriest dus het zal wel een hele overgang zijn.